3 koraka za kladjenje na under / over
editor objavljuje 03.10.2016. u 08:46
Savjeti
36856
Za one koji pokusavaju naci nesto drugo osim biranja pobjednika nogometne utakmice, evo kratkog osvrta na 3 jednostavna koraka koja je potrebno koristiti za kladjenje na zbroj golova.


1. korak: Nadji prosijek zbroja golova lige

Obicno ljudi zanemaruju prvi korak, sto je svakako pogreska. Primjera radi, Filipinska liga ima prosijek golova od 5.75 golova po utakmici, dok Spanjolska tercera ima prosijek od 1.71 gol po tekmi, tako da je razlika medju ligama jako bitan faktor kod promatranja ovih betova. Statistiku je vise nego jednostavno naci online, za to vam je potreban samo Google.

Oni lijeniji se mogu posluziti ovim linkom sa Soccerviste. Na navedenom linku se lako moze ocitati da Engleska Premier liga ima prosijek golova od 2.8 golova po tekmi, Talijanska Seria A 2.67 golova po tekmi, dok si u Spanjolska Primera te Njemacka Bundesliga takodjer tu negdje.

2. korak: Izracunaj vjerojatnost

Relativna nepredvidljivost zabijanja golova dozvoljava statistici koristenje takozvanog "Poisson distributiona" kao modela prdvidjanja za zbroj golova. U svojoj knjizi "Taking Chances" se John Haigh malo vise pozabavio ovom tematikom, odnosno iz teorije presao u praksu te napravio tablicu sa modelom gdje momcadi zabijaju 0, 1, 2, 3 i 4 gola, bazirano na prosijeku golova koji padaju po tekmi.


U tekmama gdje domaca momcad ima predvidjanje od 1.2 golova a gostujuca 0.8 golova, lako je isctitati sanse za under 2.5 gola cisto gledajuci gornju tablicu. Nakon toga je potrebno pokusati "pronaci" tocan rezultat koji ce dovesti do dobitnog "under 2.5 gola" beta (to su rezultati 0-0, 1-0, 0-1, 1-1), naci vjerojatnost za svaku momcad iz donje tablice te pomnoziti dobivene brojeve za vjerojatnost tocnog rezultata.


S obzirom da sad znamo vjerojatnost svakog potencijalnog rezultata koji bi vodio do "under 2.5 gola", mozemo ih zbrojiti da bi dobili vjerojatnost krajnjeg "under 2.5 gola". Na ovom primjeru to bi bilo:

13,5 + 10,8 +10,8 +12,96 posto = 48,06 posto

3. korak: Isplativost

Takodjer jako bitan korak koji ljudi obicno preskacu. Da bismo preracunali vjerojatnost u decimalni koeficijent, koristi se jednostavna formula:

Koeficijent = 100 / vjerojatnost

odnosno u ovom slucaju:

100 / 48,06 = 2,08

Drugim rijecima, nadjete li kladionicu koja vam daje veci koeficijent od 2.08 za "under 2.5 gola" temeljeno na gornjem primjeru, you should take it.